hidup ini Indah berDua..Lagi Indah BerSama Benih CinTa Kami.
AlHamduLiLLah..
ALLAH DAH MAKBULKAN DOA KAMI..
NUHLAN ILHAM HASIF
Penyejuk Di Mata..
Penawar Di Hati
selepas kekenyangan..hubby masuk kete lupa bini sat..hiihhi
singgah isi perot yang kelaparan di subaidah nasi kandar.sempat amik gamabr kedai jer..gamabq menu kitorang terlupa nak amik..laporrr sensangat...
tu diaaaaaaa...mcm nak balik setahun tu
antara barang2 yg dibawa balik..penuh kereta..memang xleh tumpang..ihihhii
wajib adooooo pose dlm kete..wakakkakak..muka pucat lesi..malas sgt nak make up. masa ni dah 7.30 pm..dok jam kat aloq staq....
salam semua....banyak betui pic yang di transfer dari kameraku ke laptop..... 585 keping semuanya....walaaaaaaaaaaaaaaaa..byk...giler kentang...so,layanz gamabr jer la...saya malas sgt nak celoteh n membebel panjang....bermula dari 5 june 2009,bertolah dari perlis lepas hubby habis keje..saya habis keje jam 2pm..hubby laks 7pm...so,lepas hubbyt habis keje..kami terus bertolak ke Taiping.(saya lepak kat opis hubby sementara nak tgu dia habis keje)...layanazzz pic2 ini. (bertolak jam 7.15pm....singgah makan di SUBAIDAH nasi kandar di penang tepi highway tu..then sampai TAIPING jam 10 pm.layanzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Salam semua...hari ni masih MOOD bercuti.saya masih lagi berlingkar mcm ular sawa..ihhiihi.. hubby baru jer pi keje..so,pepagi ni xtaw nak buat ape,sementara nak proses kain KOTOR 2 kontena tu..ihihihih.layanzzzz blog dulu la..(ptg ni nak ke hospital laks) apoinment dengan Gynae.so,saya nak langsaikan HUTANG dari MAMA NAJLA dan MAMA AINA serta MAMA NIA.rasanya ramai yang TAG saya pasai ni..dah luper la saper lagi..so,sesape yg tak tersenarai kat sini mintak MAAF sangat.xdan nak belek2 entry lepas..ehheehhe..TERIMA KASIH sangat2 kerana sudi mengeTAG saya..nanti2 saya akan cuba selesaikan TAG hangpa semua dengan kadar segera.(ni maklum ler...cutii...lupa bawa balik laptop..)hiihih..layanzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 1. bekas kekasih saya adalah...SUAMI SAYA SEKARANG hihihi...dia 1st love saya...
2. saya sedang mendengar...MHI TV3,fedtri n abby abadi mengacara...
3. mungkin saya patut...berhenti dari mengadap laptop ni.dan terus ke dapor habiskan membasuh kain....tp x bole.....
4. saya suka...bercuti dan berjalan2 bersama hubby saya TERCHENTA
5. sahabat- sahabat saya...member opis...ada laki dan pompuan..
6. saya tak faham...bila ada org yg masih tak faham QADA & QADAR ALLAH,bila orang kawen lama skit xdak zuriat mcm saya n suami..mulut tu mcm tempayan....
7. saya kehilangan...cincin pemberian hubby masa 1st anniversary kami.hilang 2 bulan lepas..smapai hari ni masih mencari..
8. ramai yang berkata...aku dah semakin Slim...adakah kerana aku stress...
9. cinta itu adalah...indah jika disulami dengan KASIH,SAYANG...dan...I LOVE U
10. disuatu tempat, seseorang sedang...xdak sesape ler kat rumah saya ni..saya 1 jer...
11. saya akan cuba...menyelesaikan semua TAG2 dari hangpa yang TAG saya,..dan upload pic2 sepanjang bercuti serta story mory...ehhe
12. telefon bimbit saya...NOKIA 6610
13. ayat selamanya membawa maksud...4EVER...
14. bila saya terjaga...saya mesti amik termometer...letak dlm mulut dan check BBT serta tgk wajah hubby..
15. saya paling meluat...bila tgk budak2 mat rempit bawa motor tak ingat dunia.
16. pesta / parti adalah...tempat berkumpul dan bertemu rakan- rakan / kaum keluarga
17. haiwan yang paling comel pernah saya temui...hamster kat rumah member saya...
18. peringkat umur yang paling menyeronokkan...masa study..18 thn-22 thn..masa tu memang syiok...dapat kenai hubby,dapat diploma dan terus dipostingkan ke negeri kelahiran hubby PERLIS
19. hari ini...hari KHAMIS..mood cuti lagi..tapi ptg ni ada apoiment dengan GYNAE
20. malam ini saya akan...ke rumah MIL untuk malam nasi di sana.,
21. esok pula saya akan..cuti lagi...yahooooooooooo...xdak plan lagi.
22. saya betul- betul inginkan...ZURIAT buah cinta saya dan HUBBY.
23. ketika anda lihat wajah anda dihadapan cermin pagi ini...mak oit,...apsal rasa kembang jer muka ni..
24. pusat membeli belah @ arked permainan...pusat membeli belah
25. makanan barat @ jepun...barat
26. bilik terang @ gelap....GELAP>.....ROMANTIK GITU
27.Makanan segera adalah.....KFC,MC d,PIZZA HUT..hik..hik..
28. ayat terakhir yg anda telah katakan pada sesorang....SAYANG,JAPG JGN LUPA BALIK AMIK AYANG TAW,ADA APOINMENT JAM 2pm...MALAS LA NAK DRIVE CARI PARKING DI HOSPITAL..ihihhii
29. siapa yang ingin anda tag... rasanya semua dah buat...tapi xpe..saya nak TAG CIK MAS.
Salam semua....saya kembali......setelah 5 hari berada di taiping...ni baru jer sampai di padang besar perlis...tapi saya masih ada 2 hari baki cuti...so....saya masih dlm mood cuti...nanti saya update2 ek citer2 menarik dan kurang syiok sepanjang bercuti di taiping..mlm skit ek imah uipdate pic...coz lani nak pi rumah MIL sat...chowwwwwwwwwww
IMAH ON LEAVE (1week) Salam semua.hari ni xder citer-citer pasai menu makan...jalan-jalan...or ape sajer repekku...ehhehehe.. Untuk semua..blog ni akan sunyi ler selama 1 mgu...coz,ptg ni saya akan bergerak balik kampung.,.dan coti2 mesia....
salam semua...hari ni keje shift ptg.so pagi ni leh tenet.Kisah ahad baru ni ler. Lepas jer habis kenduri umah cousin imah.terus Mak menakan imah dari perak tu ajak pi MUZIUM PADI kat GUNUNG KERIANG.sebenarnya malas dah nak pi,sebab dah berpuluh kali dah imah n hubby ke sana.tapi oleh kerana,mak menakan ajak..so pi la gak.
Lepas dah kuar dari situ,imah n hubby pon bercadang nak balik.On da away nak balik,lalu ler Bandar JITRA.walaaaaaaaaaaaaaaa..terus ajak hubby pi masuk panggung.nak tgk SYURGA CINTA.mcm beshh jer..sblm tu pi mkn laicikang kesukaan kami dulu.Sampai cinema pon dah 4.15pm.citer dah main 10 minit.Kebetulan masa tu SMS SIL,dia pon ada datang tgk gak ngan member2 dia. Yang tak syioknya..dapat tempat duduk depan sekali...hadoiii..sakit leher n mcm nak terkeluaq bijik mata sehhhhh..layanzzzzzzzzzzz
Syurga Cinta (Malay) "Syurga Cinta" is about the love between two people with different ideologies, a Muslim boy named Irham (Awal Ashaari) who lives a very modern, Western lifestyle, and a Muslim girl named Syuhadah (Heliza AF5) who faithfully follows the teachings of Islam in our modern society. When their two worlds collide, they face issues and confrontations that both of them have yet to learn and understand from each other.Classification: U Genre: Drama / RomanceGeneral Release Date: 21 May 2009Running Time: 1 Hour 40 Minutes, Distributor: MetrowealthCast: Awal Ashaari, Hadziq, HelizaDirector: Ahmad Idham
Salam...nak share menu yang sempat dimasak smlm..campak2....jadii..tara...sempoi jer...asal kenyang..yang adooo hubby ckp. memandangkan smlm kerja dari pg sampai ptg.so masa balik rehat tu.. sempat kejap main masak2 n campak2...layanzzzz je..
Salam semua...hari ni rajin skit nak update...kelmarin n kelmarin dulu..angin MALAS melanda.iihhiihhi...hari ni hari membeli majalah...dah lama x beli majalah. last beli benda2 ni 2 bulan lepas...ye la..majalah LAMAN kelaur 2bulan sekali..majalah DAPUR 3 bulan sekali. ANJUNG SERI speacial sethan 2x.Majalah PA&MA sebulan sekali..sama la ngan RASA...
berhabis la gak tadi...layanzzzzz....maybe..2-3 bulan plak saya akan beli pulak majalah2 ini...
Salam semua..hari ni baru dan nak story tentang kisah hari sabtu n ahad baru ni. Bizi skit..dengan keje...dengan jemputan kenduri kendara..asyik xdak jer nak ngadap blog ni. Pic2 pon byk yang sempat saya snap..tapi xdan nak transfer masuk dlm pc lagi..tgu malam2 skit eh.hari ni,Isnin...xder ape yg menarik.saya keje..dari pagi..sampai mlm..ramai yg berkursus n hari ni,seorang member sejawatan ke USM pulau pinang untuk pendaftaran pelajar baru, dia amik PJJ. Tahniah Zura.semoga berjaya habiskan 8 sem ini.pasni imah menyusul..insyallah. layanzzzzzzzzzzzzzz gambar2 ni..malas nak membebel panjang *Gambar Kawen sepupuku di Pida 3 Jerlun Kedah..huh...ada citer lawak..sesattttttt
Salam semua.atas permintaan kak tini,rakan sejawatanku di opis..dipersembahkan..resepi cucuq badak..akak..layanzzzzzzzzzzzzz...imah buat utk makan 2 org je.dapat 20biji. siap leh goreng pagi esok laks.hubby bawa bekal.
kulit: Tepung Gandum 1 cawan Keledek Rebus dan lenyek ( 5 biji) garam secubit n gula skit.
Inti: Nyiuq Parut Rm1 hengget Udang Kering Rm1 hengeet Kunyit Hidup sebesar ibu jari Serai 2 batang Cili Kering 6 tangkai bawang putih 2 ulas bawang merah 2 ulas
cara2nya: Blender udang kering,kunyit hidup,serai,bawang merah n putih. Tumis dengan myk sampai naik bau.masukkan garam n gula.. then last sekali masukkan kelapa parut. biarkan dlm 5 minit..basah2 skit.. *buat bulat2 doh tadi tu,then sapu myk kat tapak tangan (supaya xmelekat).anggaran saiz dlm 3 kupang nyer kueh..ihihihih... masukkan inti..dan bulat2kan.. then goreng...siap...... yang Ni plak resepi kueh keria khas utk tatapan Strawberi...layanzzzzzzzzzzzz .. keledek 4 biji tepung gandum 1 cawan Gula (cairkan) Garam gula (cairkan sampai likat) Cara2nya: rebus keledek dan lenyekkan..gaulkan dengan tepung.hingga jadi doh. then bentukkan jadi mcm cincin/gelang.. then goreng..pas goreng terus masukkan dlm dalam air gula yang likat tadi tu. then letak atas pinggan...gula akan melekat kat kueh yg digoreng tadi tu... fuh....siap..makannnnnnnnnnn
Agak tidak cun.sebab lenyek keledek x hancur.dan tidak bulat..eheheh
inti cucuq badak
keledek + tepung agndum skit
Salam semua..hari ni dah masuk keje.tapi shift ptg. ala....malasnya nak pi keje.bila dah 2 hari MC. oleh kerana smlm masih MC. makanya..harus la masuk daporr...dari pagi dok fikir ape nak masak.Seb ab dah beli ketam nipah.terus cadang nak buat masak PAT PHET.leh tahan gak ler .
then,,,teringin sgt nak mkn cucur badak..(kalo beli xsodap).terus berdesup buat..then ada beli jagung kat pasar malam Stadium Kanagr ptg rabu..bukak2...ya Allah...sgt la keciwa...xdak gigi langsung...huh..so...layanzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..
Anda penah mkn Jeruk mamam tak???sedapppppppppppppppppp... smlm dalam wanita hari ini ada perbincangan pasai ni. Bersama dengan Nonis Wara. lani saya nak story skit pasai maman sebab 3 haari lepas,MIL ada bagi jeruk mamam ni..shodappppp..mkn ngan nasi ksong n ikan goreng pon sodappp...layanzzzzzzzzzzzz