sign here

Followers

Masa Itu emas

RIEZMA ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nuhlan Ilham Hasif

Lilypie Premature Baby tickers

Wednesday, July 1, 2009

MENGECAT RUMAH,KUTIP HASIL JAGUNG & MENU LUNCH DI RUMAH MERTUA


Perut Lembu goreng kunyit bersama kacang panjang (yang ni saya buat)


Ikan Keli Goreng Sambal (yang ni pon saya yang masak)


Daging Masak ASAM.+ Lemak2 skit (yang ni Mertua tumis dan saya continue)


Sayur manis Rebung madu (yang ni 100% MERTUA buat) saya tukang cedok je...ihihhihi


Hasil pungutan Jagung di belakang rumah baru kami


walaupon xbrrape besar,,isinya boleh tahan,,rapuh..sebab muda..


Anak menakan (sedara) sepupu tolong saya pungut jagung (kAt perlis musim panas..so habis semua pokok jagung nak mati..kesian buah yang abru nak keluar..bantut semua


Hubby gigih mengecat siling rumah


wah,...ada skill ni hubbyku.,


model kebun jagung.,..wakakkakaakak (snap sdri sebab hubby dok mengecat.dan saya plak dok pungut jagung)

mengecat border siling (kayu kameyy)

Salam semua...kisah hari ni tentang kisah kelmarin...balik ke rumah kami sekaligus ke rumah mertua bagi menjalankan aktiviti menegcat rumah..ehhehehehe...disamping balik makan bersama2 mertua.maklum la...asyik keje jer..dah lama x makan sekali.....
sebenarnya bukan xleh upah orang cat (cat under coat) cat kaler putih dulu..tapi budget kurang..tu yang buat sendiri..cuma hubby kata kalau cat kaler baru nak upah orang..heheheheh....so,layanzzzzzzzzzzzzz pic ni..

16 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

sedap nye jagonggggg...

mmm....buat jagong bakar best kan??

ppb_ppkp said...

jaja..imah suka jagung rebus lagi..

fazilzura said...

IMAH>.

huhuhu senak perut ku di pagi hari tgk menu2 mu..
adeh terliuq

ppb_ppkp said...

zura...heheheheh,....meh la datang ke rumah ku

zue_annie said...

huhu my feveret jagung nyum nyum..

bgus cat sendiri n save cost :)

ppb_ppkp said...

zue..sama la..imah pon suker mk jagung.
yg beshnya masa petik..seronok mencari2 jagung yang boleh dipetik.
aah....sebenarnya modal xbrape nak adoooo..buat sendiri ler..yang adooooooooo

alyyani said...

imh, i like model kebun jagung! hehehe... ayu gitu..

ppb_ppkp said...

allyani..wkakwakwkakkwa...lawak2...
kelakar la pulok

Bed said...

biler ko wat sumer ni imah semalam ke?
ko keje balik pukul baper weh???

ppb_ppkp said...

bed...aku balik umah mertua baru2 ni..dah lama terperam...ehheheheh
aku keje shift..smlm habis keje kul 10pm.

saveme_zero said...

aku nmpk jagungg. br kelmarin teringat nak buat bubur jagung..sedapnyaaaaaaaa

Diarihatiku1976 said...

hari tu saya balik tganu.. bawa balik gak jagung seguni.. sedappp

el said...

imah..kalo aku terpi perlis..ko bgkuskan aku 2 3 brang guni jagung eh..kahhh
sonok tgk ko...bila eh siap umah ko ni
leh la p bertandang...

hehehehe

nizza-abira said...

Memang menarik tgk lauk pauk imah, apatah lagi akk lom mkn lagi.

Akk pun suka jagung rebus. Sodapp kan... :)
Wah! umah lom siap sepenuhnya tp hasil dah dapat ye... Bagus2! :)

salliza binti abdul rahman said...

wah2 menantu tersayang la ni..jagong sekilo%%%%

~zuraiwan~ said...

bestnya ada tanam jagung kan.....cat umah buat sdiri kan..save skit..