sign here

Followers

Masa Itu emas

RIEZMA ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nuhlan Ilham Hasif

Lilypie Premature Baby tickers

Friday, September 11, 2009

Juadah Berbuka ramadhan ke 20 - Habis Idea dah..

Antara juadah berbuka semalam (khamis 20ramadhan)

pajeri nenas (buat 6 keping je...ada balance nenas yang buat siakap 3 rasa tu)

ikan termenung goreng + ikan sembilang goreng garing

Sambal Belacan terkejut tergempaq (hahahha..mcm2 nama) + ulam timun
pon balance masa buat siakap 3 rasa tempohari

atas..udang goreng tepong lagi...ada balance lagi udang dlm freeze.dalam 20 ekoq.
Request dari En rizal (yang kelmarin xcukup 10ekoq katanya..
bawah, OBLONG PARAM,tepi..sos cili thai
kueh2 memang xdak dah...xsuka arr..beli2..xhabis..sebab xsedap..

Assalamualaikum wbt semua..selamat pagi Jumaat...xdak ape yang menarik..mcm biasa.. akan ada la pic2 juadah semalam..dah 21 hari kita berpuasa..hadoi...ada lagi 10 hari... rasa sedih pulak nak tinggalkan bulan ramadhan bulan penuh keberkatan ini..dalam masa yang sama seronok sgt nak balik kampong saya minggu depan 17 sept. dan rasa idea untuk menyediakan juadah berbuka amat terhad dah..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...ptg ni nak masak ape plak ni...kena prepare awai..coz saya keje shift ptg hari ni...layanzzzzzz

Pesanan dari Penaja: request dari EN RIZAL..(sebab saya dah sms dia tanya nak masak ape ni...idea dah xdak.....dia kata nak makan maggi ja...hadoiiiiiiii..logik tak weiii)

10 comments:

Ryn said...

hbs idea pn terliur gak aku weii...

satay takde plak...heheheh~~

jgn marah eh imah...

Ummi Nuhlan said...

kekekekek...satay xdak smlm..pak man xjual..petang ni harus beli,...kahhhhhhh,,xmarah la rynn..hiihihih..

el said...

smlm lailatulqadar kan
huhuhu sedih gak ni beberapa hari lg nak tggl bln ramadan huhuhu

aku pun terkejut tergemmpak tgk smbl blcn ko tu..hehehe cam2 la ko ni

Ummi Nuhlan said...

AKU PON XPASTI EL BILA LAILATULQADAR.SEBAB DIA 10MLM TERAKHIR..MUNGKIN MALAM 21,23,25,27OR 29..WALLHUALAM..
EL..KO RAYA MANA???
HUAHUAHUA....AKU DAH XDAK NAMA LAGI DAH NAMA MENU AKU..KEKEKEKE...
TU AKU BG NAMA TU SEBAB..BUAT LAST MINIT REQUEST DARI EN RIZAL AKU TU LAA..

Ibu Mifzal said...

wah..pajeri nenas..buatku terliur...

mamashasha said...

ko kate dah takde idea imah...ok lah tu....berjenis2 siap sambal lagi....

Ummi Nuhlan said...

ainiey..apsal aku xterliuq pon...huhuhuhu..apsal ape yg aku masak..aku tak teringin arrrrrrrrr

bed...seyes..memang aku dah blur dah ni...sampai aku tnya En rizal nak masak ape ni.......idea kering kontang dah...lagi 9 hari lagi uwaaaaaaaaaaaaa..ape nak masak ni..
last2 en rizal request maggi ja hari ni..hahahaah

nome said...

kahhhhhh..come on imah..u can do it..tinggal bape ari je lagi nak raya..masih ada lg menu kena wat nih...akak suka nengok apa imah masak..xkan arini masak megi kot? x pun masak megi tp guna idea imah yg kreatip tuh..amacam???

Ummi Nuhlan said...

kak mie...betui2 kering dah idea..
memang ptg ni imah akan tunaikan request en rizal imah tu...layanzzzkan ajer la kan kak mie..
kasi gempak skit maggie tu..hahahah...rasanya dah xmasak kot..macam nak makan luor ahri2..ahhahaha

pizet said...

kak imah...buat la magi letak ikan cam iklan tuh...hihi tp kenyang ke makan megi buka posa