sign here

Followers

Masa Itu emas

RIEZMA ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nuhlan Ilham Hasif

Lilypie Premature Baby tickers

Friday, October 16, 2009

haruan OH haruan









Salam semua..ni citer 2 minggu lepas...hangpa semua penah siang ikan haruan tak..bukan sebarang siang taw...kena belah belakang...susah oooooo (bagi yang baru2 nak belajar mcm saya ni..memang la susah...eheheheh??? belah belakang untuk dijemur buat ikan haruan kering..untuk bekalan saya...ahaaaa.layanzz ajer la pic2 ni.. malas nak celoteh panjang... kredit untuk mak mertua n pak mertua kerana bersusah payah untuk menantu dia yang hemoih hemoih ni..hahahahahah


18 comments:

nome said...

imah...ikan haruan tu byk gilos...tangkap kat ne? kat bendang ek? kalau kat kl ni, sket punyer mahal ikan haruan...igt dulu akak kena mkn masa pantang..elok tuk luka pembedahan....

ppb_ppkp said...

aaah...tangkap kat bendang kak mie.. FIL imah tangkap...kadang2 imah n hubby pon turun skali..
seronok t aw masuk bendang cari ikan..
kat sini pon mahal..sekilo rm 15 hengget haruan bendang
tapi imah xpayah beli
nanti dtg la prlis..leh mai mkn haruan perlis...
aah..tu pon sebab nak buat ikan kering..imah dok mkn haruan kering pas OD ni.

Bed said...

pernah..aku kan dok kampung jugak..melampau la siang ikan pun tak reti.opps tapi kalau bg ikan puyu aku surrender beb..selalu failed!!....ya ikan haruan kering....sedap tu mkn dgn nasi panas...especially time pantang....

ppb_ppkp said...

bed..hiihhi..maksud aku buat belah belakang..seyess aku bukan reti mana sangat..baru nak ber berjinak2 dalam arena belah ikan haruan belah belakang..ehhehe..
dlm freeze aku byk ikan haruan kering..hasil yang dlm gamabr tu...sodappppp

alyyani said...

ha'ah mmg banyak la. masa aku pantang dulu susah sgt nak cari ikan haruan. ini kemain banyak lg. masa pantang je makan. kena paksa makan :)

ppb_ppkp said...

alyyani...aku kan dok kampung.. pak mertua aku lak keje kampung..dia dok ngala bendang orang...sesambil ngala bendang..sesambil serkap ikan..
aku pon penah ikut pi tangkap ikan di bendang..syok ooo..kena air dalam bendnag skit baru senang nak tangkap keli,.haruan..puhyu .dll..
kat pasar malam depa jual sekilo rm50 tu ikan haruan kering.
yang fresh sekilo rm15
hengget

el said...

ikan haruan mahal beli kat pasar
aku dulu ms pantang nak cepat sembuh dr luka tu..aku mkn pil ikan haruan jerk..telan jerk..dulu ms 1st banak tu..mnm pati ikan haruan..x sggup dah...hehehe..elok mkn nti luka cepat baik...

ppb_ppkp said...

el..haah..memang mahal kat pasar..
rasanya yg fresh sekilo rm 15 hnggt..kalo yg kering rm 50 hengget..
aku alhamdulillah la... aku pon dok kampung..mudah nak dapat.. kalo kena musim dia..makan sampai muntah..asam pedas..masak lemak cili api ..gulai dll..
lani xdak musim sgt..tu pasai buat kering..tahan lama skit..kan aku baru pas Op..so tu yg kena buat stock freeze..

J@J@ / Bini The Rock said...

saya x pandai lg siang ikan spesis haruan ke, keli ke, sembilang ke..secara hidup2..

saya lbh rela suruh taukey yg jual tu siangkan..

ngeri la tgk bila di kerat2 pon msh menguit2 lagi..ishh!!

ppb_ppkp said...

jaja..imah pon xreti sgt..huuhuhhu... imah geli tgk ikan tu mengguit2..ehhehe..sama la pulak..tapi mujur la ikan tu MIL dah matikan dulu..so senang nak siang...tapi kalo beli kat pasar..memang sah2 suh org jual tu siangkan.....

SyaNa said...

kagum weyyy
hahhaa aku tau makan jek
nk siang sume tak reti

ppb_ppkp said...

syana wei..aku pon baru berjinak2..hahahahahaha..dulu2 pandai mkn gak..lani alhamdulillah....lekeh2 jadi la...

Bed said...

ye imah belah belakang sumer aku belajo...kat umah aku pun ada bendang jugak....tapi time aku pantang dulu susah lak nk dpt ikan haruan ni...

shah-ila-ain said...

mase akak dlm pantang dulu sekali jerr mkn ikan haruan nie...tu pun dipanggang...hehe..sush gak nak dpt ,mahal regenyerr...minum pati dia jerr lahh...

ai said...

huii..idop2 ke kau siang tu imah oiii?? TIDAKKKKKKKKKKKKKKK.... sob sob sob...

Zura Hasan said...

imah...zura dulu mmg suke siang ikan haruan, puyu, sepat ape bagai tu...cume ikan keli jer tolak tepi..takut kena sengat...tp kdg2 tak sampai hati nk ketuk kepala dia bg dia diam..cian wooo....hehehe

ieda said...

imah...kalau ada ikan bendang banyak bgtau ler...akak suka...
lg suka kalu dah siap siang..wakaka..
haruan kering..masak lemak cili api
haruan besar...buat bantut
anak haruan...goreng garing
..alamaak..lapaq laa..

zura@iwan said...

mmg elok haruan nih d mkn lps op kan...pandai ko siang2 haruan nuh..