sign here

Followers

Masa Itu emas

RIEZMA ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nuhlan Ilham Hasif

Lilypie Premature Baby tickers

Thursday, July 15, 2010

Akhirnya dapat jugak...BELIMBING BULUH


Assalamualaikum wbt... woweeeeeeeeee.MOOD..MOOD..datanglah..heheh....
saya masih perlu menyambung MC.walaupon smlm *RABU* dah start keje..tapi keadaan memaksa doktor memberi MC lagi untuk saya BED REST.xpa lah..demi zuriat kami ini..akan saya sabar harunginya...
act nak citer pasai BUAH BELIMBING BULUH ni..lama sgt dah mencari...yg jumpa hanya pokok dan daun..alahai....ngape la xdak musim ni...
sampai ke negeri siam saya dan en suami mencari..akhirnya..pencarian berakhir...
smlm seorang sahabat saya bgtaw..rumah ayah dia byk sgt buah ni..lebat....
alhamdulillah..lepas dah amik seplastik dari situ..bergerak pulak ke rumah seorang lagi sahabat di tempa kerja.. kak eja nama dia..dia ni keje kat jabatan pertanian..nak di jadikan rezki..rupanya depan rumah dia pon ada pokok buah ni..dan....alhamdulillah..buahnya sgt lebat...
rezeki..rezeki sungguh dikau wahai anak..
sedap buah ni dbuat masak dgn ikan termenung...buat masak singgang ikan campurkan buah ni..dan letak serai n asam keping takpun buat masak lemak cili api dengan ikan keli bendang.....malatopp......xpon buat masak lemak cair ketam dgn ini buah.. En suami..sila baca ya....supaya mudah nak google search resepinya....
fulamakkkkkkkkkkkkkkkkkkk..sedap..cicah dgn sambal belacan n tempoyak..walaweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....sodapppppppppppppppppp
terima kasih buat kawan saya..adzleen..kawan 1 opis.
dan buat kak eja..(jabatan pertanian..nanti dah habis yg ni..imah gi terjah umah kak eja..rembat ini buah,heheheheheh..
Syukur..sejak2 pregnant ni..rezeki2 buat di kau wahai zuriat kami amat murah sekali.semoga ALLAH SWT mempermudahkan semuanya..amin.

16 comments:

ieda said...

imah..masak gulai dgn ikan darat pun sedaaaapppp....

ppb_ppkp said...

kak ieda..ye ke???tq bagi idea.
tapi imah lani dah kureng la gulai2..tapi mcm gulai cair2 mcm masak lemak ketam dgn dia pon sodap kan kak ieda..ehhe

alyyani said...

moga rezeki utk ko sekeluarga sentiasa murah dalam semua segi ye imah. bed rest imah, jgn keje berat sgt..

ppb_ppkp said...

alyyani..thanks..mudah2an.. doa dari ko aku ucapkan terima kasih.
haah alyyani..mmg btl2 bed rest..
walaupon aku jemu..tapi aku buang smua tu..demi sikecik ni

kak mas said...

banyak ngidam ye imah.. :) takpelah.. alhamdulillah dapat. akak dulu tk sempat nk merasa durian. lepas abes pantang pulun puas2..

Cheedah said...

masak lemak pun sedap..

ppb_ppkp said...

cik mas..tu la pasai..sblm ni xsuka n xpenah pon makan buah belimbimg buluh ni.. durian?? oh no... imah kena pantang la..sebab tajam..serikkkk Oooo..tgu pas pantang la gamaknya...telan ayaq liuq yer la..hehehe


cheedah..tu la..masak lemak cili api ngan ikan keli padang..mantoppppppppppppp

Ryn said...

aisehhh..ko saje je kan...dah ler susah nak jumpa belimbing buluh kat sini...terliur2..tmbh2 masak lemak cili api...

FIZA said...

sedapnya buat masak lemak..kat rmh aku pun byk imah..hehe

ppb_ppkp said...

aisehhh ryn...ko nak gak ke???
aku kirim..aku kirim..bak alamat..
wei..aku dah lama mencari ini buah..
skali jumpa..berlambak2... sampai ke negara jiran laki aku cari.. lawak btoi laaa

ppb_ppkp said...
This comment has been removed by the author.
ppb_ppkp said...

fiza..wat masak lemak ngan ikan keli bendang...walaaaaa mabeless kan..
ye ke ???/aku cari merata fiza..
merata nat laki aku caari..
akhirnya jumpa kat abi..haha

zalynna said...

imah, buat masak sambal pun sedap ni.

ppb_ppkp said...

ina..mcm mana tu??macam masak sambal petai ke??

zura@iwan said...

ALHAMDULLILLAH IMAH...MMG REZKI BTMBH2 KAN....TUMPANG HAPPY UTK HG IMAH...HUHU

LeLy said...

mmg spjg ngandung kene ati2....mendebarkan....
tp sgt la besh.....doa bnyk2 yer....
beshnye!!!!
makcikkantin pun lame x msuk forum hamidarshad....